Kwasy Omega 3

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak niezmiernie wiele rzeczy jest nam potrzebnych do codziennego funkcjonowania w zdrowiu i względnej dzięki temu radości. Człowiek do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje, bowiem całe krocie witamin najróżniejszego typu, lecz w istocie rzeczy witaminy nie są jedynymi związkami, których człowiek powinien mieć dostarczane w należytej ilości, najczęściej poprzez zróżnicowane pożywienie w regularnych niekoniecznie dużych ilościach.

Niewielu z nas w pełni zdaje sobie sprawę, że do prawidłowego funkcjonowania, każdy z nas potrzebuje jeszcze całej masy innych substancji, takich jak chociażby kwasy czy też związki mineralne. Jednym z przykładów na zapotrzebowanie człowieka na kwasy, mogą być bardzo korzystne dla naszego rozwoju kwasy omega 3. Kwas ten ma zbawienne działanie na nasze zdrowie w całej masie najróżniejszych, pozornie niepowiązanych ze sobą kwestiach, takich jak chociażby utrzymanie przez nas pełnej sprawności umysłowej oraz fizycznej na długie lata.

Naukowcy badający rozwój i sposoby działania właśnie tego kwasu – omega 3, doszli do zadziwiających wniosków. Dzieci, którym podawano kwasy omega 3 w wieku wczesno – niemowlęcym, wykazywały znacznie większą aktywność umysłową, a ćwiczenia fizyczne, przychodziły im zdecydowanie łatwiej niż przeciętym dzieciom, które nie otrzymywały kwasu omega 3 w wieku wczesno – niemowlęcym. Wyniki tych badań były bardzo szokujące dla większości naukowców na całym świecie, głównie przez wzgląd na to, że kwas omega 3, jest powszechnie dostępnym kwasem w pożywieniu.

Kwas Omega 3 występuje w dużej ilości w rybach najróżniejszego, morskiego rodzaju (takie jak przykładowo: łosoś, tuńczyk, śledź czy makrela) czy też roślinach, takich jak na przykład siemię lniane. Ciekawą sprawą dotyczącą kwasów omega 3, jest fakt, że pomimo tak częstego występowania w całej gamie pożywienia, które część z nas je praktycznie, na co dzień, nie zostały one dokładnie zbadane, a ich zbawienne czynniki zostały odkryte stosunkowo niedawno.

Kwasy omega 3 działają bowiem niezmiernie dobrze na takie skomplikowane procesy, jak odpowiednie dokrwienie mózgu, działają również łagodząco na zaburzenia dokrwienia, zmniejszają krzepliwość krwi, obniżając jednocześnie poziom ciśnienia, bardzo dobrze działają na krążenie krwi w organizmie człowieka, przywracają dobre ciśnienie tętnicze, pomagają w powrocie do zdrowia przy zawale serca, oraz ogólnie rzecz ujmując, mają całe mnóstwo innych zbawiennych dla człowieka zastosowań, które można by tutaj długo wymieniać.

Pisząc to, chciałem wam zwrócić uwagę na to, jak niezmiernie potrzebnym jest dla nas właśnie ten składnik w codziennej diecie. Warto więc zamienić niekiedy naszego odsłużonego kotleta na smaczną i pożywną rybę, najlepiej gotowaną na parze. Zmieniając gdzieniegdzie naszą dietę, niekoniecznie diametralnie. Po prostu urozmaicając ją odrobinę niektórymi roślinami i dodając do naszego tygodniowego menu ryby różnego gatunku, jesteśmy w stanie bardzo dobrze wpłynąć na cały szereg elementów, poprawiających nasze zdrowie.

One response

  1. Zdecydowanie polecam spożywanie ryb „z zimnych wód” (funkcjonuje takie określenie?) – mają tę zaletę w porównaniu do kwasów omega-3 zawartych w siemieniu lnianym, że kwasy z lnu są dopiero w organizmie konwertowane do tych zwartych w rybkach i to na poziomie tylko paru %, więc trzeba zjeść duużo więcej lnu lub oleju lnianego, by dostarczyć tyle samo omega-3. Co oczywiście nie znaczy, że nie warto spożywać nasion lub oleju 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s